Jakie wyposażenie musi znaleźć się w biurze?

admin
11-07-2018

wyposażenie biura stanowisko pracyMówisz: biuro, myślisz: pomieszczenia wypełnione biurkami i pracownikami wpatrzonymi w monitory. Tyle widzi bowiem większość klientów. Jednak biurowe życie toczy się także w sali konferencyjnej, gabinetach menedżerów

czy w pomieszczeniach socjalnych. Zadaniem osób zarządzających firmą jest stworzenie w każdym z tych miejsc optymalnych, komfortowych warunków pracy. Podstawą są bez wątpienia ergonomiczne meble biurowe, z których na co dzień korzystają pracownicy.

 

 

Wyposażenie biura – recepcja i poczekalnia

Bezdyskusyjnie to recepcja, siłą rzeczy, bierze na siebie obowiązek pierwszego kontaktu z osobą przychodzącą do biura z zewnątrz. Każda firma chce być postrzegana jako profesjonalna i godna zaufania, w związku z tym aranżacja recepcji musi być dogłębnie przemyślana, by w efekcie wywrzeć na przybywających jak najlepsze wrażenie. Podstawą jest oczywiście lada recepcyjna, która stylem powinna pasować do pozostałych elementów wyposażenia. Uzupełnieniem winny być meble do poczekalni – wygodne sofy, kanapy lub fotele, na których przyjemnie spędzić czas oczekiwania. Przydatnym, a zarazem miłym dodatkiem, będą akcesoria, np. kolorowe wieszaki czy oryginalny zegar oraz ława lub małe stoliki. Recepcja musi być tak urządzona, by wyrazić otwartość na klienta, życzliwość i chęć pomocy. Wyposażenie biura recepcja

Wyposażenie biur – meble dla pracowników

Aranżując stanowiska pracy dla osób zatrudnionych w biurze, kierować się należy przede wszystkim ergonomią i funkcjonalnością. Jeżeli w pracy spędza się osiem godzin w pozycji siedzącej, trzeba zrobić wszystko, by było to jak najmniej męczące. Podstawą jest ergonomiczne krzesło biurowe, najlepiej takie z możliwością regulacji wysokości. Do tego odpowiednio dopasowane biurko pracownicze, a także szafki na dokumenty i artykuły biurowe. Uzupełnieniem komfortowego stanowiska pracy jest oświetlenie zapewniające odpowiednią ilość światła. Niekiedy potrzebne być może dodatkowe wyposażenie, np. w biurach typu open space niezwykle przydatne są panele i ścianki akustyczne oraz szafki pod biurko, a także nie można zapomnieć o wieszakach na kurtki, płaszcze i bluzy oraz szafki skrytkowe na torebki i plecaki. Ponieważ stanowisko pracy składa się z kilku elementów umeblowania to producenci przygotowali zestawy mebli pracowniczych, aby łatwiej wybrać i dopasować wyposażenie biura do potrzeb pracowników. wyposażenie biura open space

Wyposażenie biura – meble gabinetowe

W gabinetach kadry kierowniczej często mają miejsce spotkania na najwyższym szczeblu i zapadają decyzje mające kluczowe znaczenie dla losów przedsiębiorstwa. Między innymi dlatego gabinet po prostu musi wyróżniać się na tle innych pomieszczeń w biurze, choć jednocześnie musi z nimi harmonizować w kwestii wystroju. Najbardziej odpowiednimi meblami dla prezesa czy kierownika będzie elegancki fotel gabinetowy oraz podobne stylistycznie biurko. I tutaj przydadzą się szafki na dokumenty, a także niewielki stolik. Do urozmaicenia wystroju można wykorzystać np. nietuzinkową okleinę ścienną. Meble gabinetowe powinny nadawać firmie lub osobie odpowiedni prestiż, aby podkreślić wizerunek w oczach klientów i kontrahentów. wyposażenie biura meble gabinetowe

Wyposażenie biur – kuchnia dla pracowników

Nieodłącznym elementem pracy jest przerwa :) Mniejsza na herbatę lub kawę, większa na posiłek. Kuchnia w biurze jest miejscem, gdzie można przyrządzić coś do picia oraz odgrzać lunch, ale także strefą spotkań i rozmów. Planując wystrój kuchni biurowej trzeba zadbać o jedno i drugie. Częścią „gastronomiczną” jest zwykle aneks wraz z niezbędnymi sprzętami, a socjalną kącik jadalny. wyposażenie biura kuchnia biurowa Funkcjonalność obu części (zwykle ze sobą połączonych) oparta jest w dużej mierze na odpowiednio dobranych meblach – szafkach na naczynia, szafkach na sprzęt AGD, stołach i krzesłach. Starannie przemyśleć trzeba część jadalną – czy lepsze będzie wstawienie jednego długiego stołu, przy którym integrować się może wiele osób, czy raczej kilku mniejszych stolików, budujących bardziej kameralną, nieco domową atmosferę. A może do charakteru firmy bardziej pasować będzie nowoczesny blat z hokerami? Oczywiście warto też przemyśleć koncepcję pomieszania tych możliwości w zależności od charakteru funkcjonowania firmy oraz potrzeb jej pracowników.

Kategorie